İster Hanefi ister Şafiî olsun, abdest aldığını kesin olarak bilen, ancak aldıktan sonra hades (abdestsizlik) halinin meydana gelip gelmediği hususunda şüpheye düşen kişinin, bu şüpheden dolayı abdesti bozulmaz ve abdesti var demektir.
Diğer taraftan, bir kimse abdestinin bozulduğunu kesin olarak hatırlar da bozulduktan sonra abdest alıp almadığı hususunda tereddüt ederse, abdestsiz sayılır ve abdesti yok demektir.

Bu durumların özeti aslında kısaca şudur; kesin olarak bilinen bir şey, şüphe ile ortadan kalkmaz.

Demek ki, her iki mezhebe göre de bir kimse abdest aldığını hatırlıyorsa ve abdestini bozduğunu bilmiyorsa, abdestli olduğunu unutmuş olması abdestine zarar vermez.

Kaynak: Sorularla İslamiyet

Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.

Bazı Merak Edilen Sorular:

GUSÜL ABDESTİ ALIRKEN, ÜZERİMİZDEN AKAN SUYUN YIKANDIĞIMIZ SUYA KARIŞMASINDA BİR SORUN VAR MIDIR?

CUMAYA EN SON GELENDE HAYIR YOKTUR, ŞEKLİNDE BİR HADİS VAR MIDIR?

GUSÜL ABDESTİNİN EN DOĞRU ŞEKİLDE ALINIŞI NASIL OLMALI?

BEN GÜZEL SANATLAR’DA OKUYORUM VE RESİM BÖLÜMÜNDEYİM AMA RESMİN DİNİMİZCE HARAM OLDUĞUNU ÖĞRENDİM. BEN RESMİ TAPMAK İÇİN YAPMIYORUM. BU ŞEKİLDE GÜNAH OLUR MU?

KULAKTAKİ KÜPE DELİĞİ KAPANIRSA, GUSÜL ABDESTİNE MANİ OLUR MU?