Livata yapanlara tatbik edilecek hadd hususunda âlimler farklı görüşler ileri sürmüştür:

Şâfiî’nin iki görüşünden daha zâhir olanına göre -ki Ebû Yusuf ve İmam Muhammed de bu görüştedir- failin haddi, zinâ haddidir. Yani muhsan ise recmedilir, muhsan değilse yüz sopa vurulur. Mef’ûle ise Şâfiî’ye göre, muhsan da olsa gayr-ı muhsan da olsa, kadın da olsa, erkek de olsa yüz sopa ve bir yıl sürgün cezası verilir.

İmam Mâlik ve Ahmed İbnu Hanbel başta, diğer bir kısım âlimlere göre, livata yapanın cezası recmedilmektir, muhsan da olsa gayr-ı muhsan da olsa fark etmez.

İmam Şâfiî’nin ikinci bir görüşü; sadedinde olduğumuz hadisin zâhirine uygun olarak fâilin de mef’ûlün de öldürülmesidir.

Öldürülüş tarzı hususunda: “O pis işi yaptıkları ev tepelerine yıkılır.” diyenler olmuştur. “Uçurumdan atılarak öldürülür.” diyenler de olmuştur.

Ebû Hanife: “Bunlar azarlanır, levmedilir fakat hadd uygulanmaz.” demiştir.

İmam Azam’a göre ve İmama Şafii’nin bir kavline göre; eşcinselin yaptığı lutilik suçundan dolayı, zina cezası değil, tazir cezası (hâkimin uygun göreceği, kınama, azarlama, kırkın altında değnek vurma gibi caydırıcı bir ceza) gerekir.

Kaynak: Sorularla İslamiyet

Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.

Bazı Merak Edilen Sorular:

KÖTÜ ALIŞKANLIKLARIMIZDAN NASIL KURTULABİLİRİZ?

BİR İNSAN KENDİSİNE BÜYÜ YAPILIP YAPILMADIĞINI NASIL ANLAR?

YALAN SÖYLEMEK HANGİ DURUMLARDA CAİZDİR?

KUR’AN’DA BAŞÖRTÜSÜ AYETİ YOK MU? NUR SURESİ 31. AYET’İ AÇIKLAR MISINIZ?

BİR GENCİN AİLESİ FAİZLİ EV YAPTIRDI; BU EVDE YAŞAMAK BU GENCE HELAL MİDİR?