Bu ayetin kan davası ile hiçbir ilgisi yoktur. Buradaki “hür bir kimsenin hür bir kimseyle kısas olması…” manasına gelen ifadede, rastgele herhangi hür bir kimsenin öldürülen hür bir kimseye karşılık kısas olduğu anlatılmıyor. “Hiçbir kimse başkasının suçundan dolayı sorumlu tutulamaz.” (bk. Necm, 53/38) mealindeki ayette böyle bir şeyin büyük bir zulüm olduğunun altı çizilmiştir.
Burada, sosyal hayatın değişik katmanları olan insanların hepsinin birbirlerine kısas olacağı anlatılmaktadır. Buna göre, -ister erkek ister kadın olsun- hür bir kimse hür bir kimseyi öldürürse, bu katil olan hür adam, öldürdüğü hür kimseye karşılık kısas olur. Yine bir köle bir köleyi öldürürse o da öldürdüğü kimseye karşılık kısas olur.
Bu konu tefsir ve fıkıh kitaplarında detaylarıyla anlatılmıştır ve hiçbir kaynakta sorudaki gibi “kan davası” şeklinde bir anlayışa yer verilmemiştir.
Kaynak: Sorularla İslamiyet
Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.
Bazı Merak Edilen Sorular:
BİZLER ÖLDÜKTEN SONRA, KABİR HAYATI NASIL OLACAK VE BİZLER KABİRDE NELERLE KARŞILAŞACAĞIZ?
ÖLÜMDEN SONRA ÖLÜM VAR MI? RUHUMUZ DA ÖLÜP DİRİLECEK Mİ?
EN ÇOK BİLİNEN ÖLÜM RESEPTÖRLERİ NELERDİR?
BA’S NE DEMEKTİR? ÖLDÜKTEN SONRA YENİDEN DİRİLİŞ NASIL OLACAKTIR?
ÖLDÜKTEN SONRA SADECE MÜSLÜMANLAR MI CENNETE GİRECEK?
Yorumlar (0)