Mebsut’da, İmam-ı Muhammed’in, altın diş taktırmakta veya dişi altın kaplama yaptırmakta hiçbir mahzur görmediği kaydedilmektedir.

İmam-ı A’zam ise, altın dişi mekruh addetmekte, ancak gümüş diş taktırmayı veya dişleri gümüşle kaplatmayı caiz görmektedir.

İmam-ı A’zam’ın altın dişi mekruh görmesi, altın süs ve ziynet eşyası olup erkeğe caiz olmaması sebebiyledir. Şu halde altın diş, süs için değil de, tıbbî bir zaruret olarak takılırsa, ortada bir mahzur kalmaz.

Nitekim günümüzde, altın dişlerin, gümüş dişlere göre daha sıhhata uygun olduğu ve ağızda kötü koku yapmadığı bir gerçek olarak ortaya çıkmıştır. Ağızdan çıkarılıp takılabilecek şekilde seyyar olan diş ve protezlerin, gusülde ağzı yıkarken çıkarılmaları icap eder. Böylesi temizliğe de daha uygundur.

Kaynak: Sorularla İslamiyet

Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.

Bazı Merak Edilen Sorular:

KRİPTO PARA (BİTCOİN) HELAL MİDİR?

TİKTOK’TAN KAZANILAN PARA HELAL Mİ?

BANKADA GÜVENLİK GÖREVLİSİ OLARAK ÇALIŞMAK CAİZ MİDİR?

ZİRAAT VE VAKIF KATILIM BANKACILIĞI HELAL MİDİR?

RÜŞVET ALMAK HELAL MİDİR?