Küfür diyarında yaşayan bir Müslümanın gayri müslimden faiz almasında beis yoktur. Çünkü onlara göre faiz almak hiyânet sayılmaz, normaldir (el-Fıkhu ale’l-Mezahebil arba’a, I/340. Fethu’l-Vehhab II/355).
Diğer mezhepler ile Ebû Yûsuf a göre faiz her yerde yasaktır. Ne İslâm diyarında ne de küfür diyarında onu almak caiz değildir. Alışverişte, ölçüde, tartıda Müslümanlara gösterilen muameleyi gayri müslimlere de göstermek îcâb eder (el-Fetâva’1-Kübrâ, II/238, Bedâyi es-Senâyi’, IX/4378).
“Küfür diyarında gayri müslimlerden faiz almak caizdir.” diyen İmam-ı Âzam ile Muhammed’in sözü daha râcihdir. Çünkü bir Müslüman parasını, meselâ bir Alman bankasına yatırsa (ki yatırması doğru değildir) onlar, parasını çalıştırıp bol bol kazanacaklar, para sahibi faizini almadığı takdirde cebine hiçbir şey girmeyecek, üstelik de gayri müslimlerin istihzalarına maruz kalacaktır (Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, 1/243-244).
Not: İmam Azam ve İmam Muhammed‘e göre, küfür diyarında yaşayan bir Müslümanın gayri müslimden faiz almasında bir sakınca olmadığı hususu:
“Darülharpte Müslüman ile gayri Müslim arasında faiz olmaz.” (Zeylai, Nasbu’r-Raye, IV/44; İbn Hümam, VII/39)
hadisi şerifine dayanmaktadır.
Yurt dışındaki vatandaşlarımız bu hadisle ve Hanefi mezhebinin görüşü ile amel ettiklerinden yaptıkları helaldir.
Türkiye İslam ülkesidir, faiz almak ve vermek caiz değildir.
Kaynak: Sorularla İslamiyet
Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.
Bazı Merak Edilen Sorular:
PARAYI FAİZSİZ BANKADA BEKLETMEK CAİZ Mİ?
FAİZ NEDEN HARAMDIR?
FİNANS KURUMLARINDA EV ALMAK FAİZE GİRER Mİ? BAŞKA BANKALAR FAİZ DİYORLAR, FİNANS KURUMLARI DA ADINA FAİZ DEMİYORLAR, AMA AYNI ORANLARDA ANA BORCUN ÜZERİNE EKLEYEREK GERİ ÖDEME İSTİYORLAR. NİHAYETİNDE BANKALAR ARASI FAİZ SİSTEMİ VAR VE FİNANS KURUMLARI..
ÖĞRENİM KREDİSİ(KYK) ALMAM CAİZ MİDİR?
EMİNEVİM SİSTEMİNDEN EV ALMAK GÜNAH MIDIR? EMİNOTO VEYA EMİNEVİM GİBİ ORGANİZASYONLARA DAHİL OLMAK CAİZ MİDİR?
Yorumlar (0)