Kıble yönünü bilmeyen kimse, önce çevresinden kıblenin ne tarafta olduğunu sorup araştırmalıdır (taharrî). Başkasından öğrenme imkânı yoksa, kendi araştırma yapar ve kıble ciheti olduğuna kanâat getirdiği yöne doğru namazını kılar. Şayet kıldığı yönün kıble olmadığı namazdan sonra ortaya çıkarsa o namazı iade gerekmez. Ancak, imkânı olduğu halde, sorup araştırmadan yanlış istikamete doğru namaz kılmışsa, namazın iadesi gerekir.
Kıble cihetinde şübhe eden kimse, araştırma yapmaksızın namaza başlayıp namaz esnasında kıbleye yönelmiş olduğunu anlasa, namazı iade etmesi lâzımdır. Çünkü yöneldiği istikametin kıble olduğuna tam bir kanaatle kılacağı namazlar, şübheli olarak kıldığı rek’atlar üzerine bina edilemez. “Kuvvetli, zayıf üzerine bina edilemez” kaidesi bunu gerektirir. Fakat namazı bitirdikten sonra kıble yönünü isabet ettiğini anlasa, namazı sahihtir. İade gerekmez. Ebu Yûsuf’a göre her iki halde de iade gerekmez.
Kıble cihetinde ihtilâf edenler, namazları yalnız başlarına kılarlar. Cemaatle kıldıkları takdirde imamın yöneldiği

Kaynak: Sorularla İslamiyet

Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.

Bazı Merak Edilen Sorular:

KIBLE TAYİNİ NASIL YAPILIR VE YÖN BİLİNMEYEN YERDE NAMAZ NASIL KILINIR?

KIBLEYE KARŞI AYAKLARI UZATMAK CAİZ Mİ?

DUA EDERKEN TÖVBE ŞÜKÜR EDERKEN KIBLEYE DÖNMELİ MİYİZ? TESBİH ÇEKERKEN KIBLEYE DÖNMEK GEREKİR Mİ?

BAZILARI KÂBE’NİN ASLINDA MEKKE’DE DEĞİL DE PETRA ANTİK KENTİNDE OLDUĞUNU SAVUNUYORLAR VE “İSLAMİYET’İN İLK 150 …

MESCİD-İ AKSÂ NEDEN ÖNEMLİ ?