Bütün mezheblerde sedd-i zerîa (harama götürebilecek yolun ve davranışın kapalı tutulması) kuralı vardır. Kişi böyle yakışıklı gençlerle “halvet, muanaka, nazar” dan olumsuz etkilenme tehlikesini hissediyorsa, bunlardan uzak duracaktır.

Akıl baliğ olmayan çocuklar genellikle emred (sakalı bıyığı olmadığı) için İslam fakihleri ona bakmayı bile uygun görmemişlerdir. Yanlış bir duygu uyanır diye. Bu tavır “sedd-i zerayi” kaidesine de uygundur.Takva sahipleri, en ufak bir psikolojik inhirafa sebebiyet veren hal ve hareketlerden şiddetle kaçınmışlardır. Rivayete göre, İmam Azam ders halkasında bulunan böyle bir gence gözlerine görünmeyecek yerde oturmasını söylermiş.

En ufak bir hatalı duygunun uyanmasından çekinenler bu konuda dikkatli davranmışlardır. Bu takvaya dayalı içtihat konusuna, kendinden emin olan kimselerin uymamasında bir sakınca olduğunu düşünmüyoruz.

Kaynak: Sorularla İslamiyet

Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin.

Bazı Merak Edilenler:

“ÖYLE İSE KÂFİRLERE İTAAT ETME, ONLARA KARŞI BU KUR’AN’LA BÜYÜK BİR MÜCADELE VER.” AYETİNİ GÜNÜMÜZDE NASIL YAŞAMALIYIZ?

“ZİRA ALLAH ONLARIN KALPLERİNİ VE KULAKLARINI MÜHÜRLEMİŞTİR. GÖZLERİNDE DE PERDE VARDIR VE BÜYÜK AZAP ONLAR İÇİNDİR.”(BAKARA, 2/7), AYETİNE GÖRE, KİŞİLERİ KÂFİR YAPAN TANRI’DIR, ÖYLEYSE KÂFİRİN/ATEİSTİN NE SUÇU VARDIR?

ÇOCUKLUK ARKADAŞI BAYAN OLAN BİRİSİYLE TELEFONDA KONUŞMAK VEYA YAZIŞMAK GÜNAH MI?

HAZRETİ ALİ “EĞER PERDE-İ GAYB AÇILSA ALLAH’A İMANIM ARTMAYACAK.” DEMİŞ. BÖYLE BİR İMANA SAHİP OLMAK MÜMKÜN MÜ? İNSANIN ALLAH’I GÖRMESİ İLE PERDE-İ GAYB ARKASINDA İNANCI FARKLI OLMAZ MI?

YAŞLI BABASINI KIZI BANYO YAPTIRABİLİR Mİ? DEDEM YAŞLI OLDUĞU İÇİN BANYO YAPAMIYOR, OĞULLARININ İKİSİ DE BANYO YAPTIRMIYOR, UTANIYORUM DİYORLAR. DEDEMİ ANNEM VE DİĞER KIZLARI BANYO YAPTIRIYORLAR. HEM DE ŞORT VEYA KÜLOT OLMADAN, ÇIRILÇIPLAK…