Değerli Kardeşim:

Ahmed b. Hanbel gibi bazı müçtehitlere göre resim, namaz kılanın kıblesinde asılı ve dikili olmaz ise burada namaz kılmak mekruh da değildir. Bazılarına göre namaz kılanın önünde olursa mekruhtur.Hanefî İbnu’l-Humâm şöyle diyor: “Bir kimsenin elbisesinde resim olursa onunla kıldığı namaz şartlarını taşıdığı için geçerlidir ama mekruh olur, resim kaldırılarak yeniden kılınır.”Şafi mezhebinden Nevevî de şöyle diyor:

“Üzerinde resim, haç veya insanı namazda meşgul edecek bir şey bulunan elbise içinde, ona karşı veya onun üzerine namaz kılmak mekruhtur.”Fatih İstanbul’u fethedince ilk cumayı burada kıldı, bunun için Fatih’in emriyle Ayasofya’nın içi ve çevresi hızla temizlendi. Kubbesindeki devasa çan indirildi. Duvarlardaki tasvirlerin (ikonaların) üzeri bir örtüyle kapatıldı. İçindeki heykeller dışarıya çıkartıldı.

Sonuç: Ayasofya’da mevcut haliyle namaz kılınırsa müçtehidlerin çoğuna göre mekruh olur; namaz kılınırken ikonların üstü örtülürse mekruh olmaz.

Selametle…

Kaynak: Sorularla İslamiyet

Ayrıca aklına takılan sorular veya merak ettiklerin için Sözler Köşkü YouTube kanalımıza göz atabilirsin 🙂